شهیـــد حســـن عـــلی امامــی

شهید سیدحسن معصوم علی شاهی(علی امامی)-بسیج مسجد کاظمبیک بابل

شهیـــد حســـن عـــلی امامــی

شهید سیدحسن معصوم علی شاهی(علی امامی)-بسیج مسجد کاظمبیک بابل

شهیـــد حســـن عـــلی امامــی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام حســـن عـــلی امامــی-سیدحسن معصوم علی شاهی(علی امامی) از بسیجیان پایگاه علی بن ابیطالب ع مسجد کاظمبیک بابل است که به همت اعضای واحد دانش آموزی این پایگاه پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
شهید سیدحسن معصوم علی شاهی(علی امامی)
نــام پـــدر : سید اسماعیل
تاریخ تـولـد : 1337/08/03
تاریخ شهادت : 1364/11/22
محـل تـولـد : بابل
محل تولد : بابل
گلزار ارامگاه معتمدی بابل
نحوه شهادت : اصابت ترکش به دست راست و کمر
محل شهادت : عملیات والفجر 8-فاو
مسئول محور ادوات-اطلاعات

بایگانی

زندگینامه: شهید سید حسن معصوم علی امامی

پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۱ ق.ظ

پاسـدار شهید سید‌حسن علی امـامی در سال 1337 در خـانواده‌ای کــه معتقد به مکتب ولایت بودند در شهر بابل چشم به دنیا گشود و چهارمین فرزند خانواده بود. از همان جوانی در تمام مجـالس و محـافل عزاداری به خصوص مجالس که بنام سرور شهیدان اباعبدالله تشکیل می‌گردید شرکت می‌نمودند.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تحصیلات متـوسطـه خـود را رهـا می‌کنـد و بـه خـدمت  سربـازی در آمـده و دوره چهـار مـاه او مصـادف بـا 17 شهـریور سال 56 و 57 بود و از همان موقع پیام امام امت را لبیک گفته و به جمع صفوف تظاهر کنندگان در خیابانهای تهران پیوستند و 17 شهریور بدست مزدوران رژیم پهلوی از ناحیه دست مجروح می‌شوند. بعـد از پیروزی انقــلاب ایشان مدتی به کمبته انقلاب اسلامی در تهران مشغول به کار شدند.

در سال 58 بـرای تشکیل سپاه پاسداران پیـام امـام را لبیک گفته و به خدمت سپاه پاسداران در شهر بابل جزء اولین گروه به کار مشغول شدند. در سال 59 ازدواج نموده و ثمره این ازدواج 2 فرزند دختر و پسر می‌باشد. در سال 59 به مدت 40 روز به کردستان اعزام شده و در کنار شهید مهدی نیاطبری به جنگ با منافقین کوردل پرداختند. در سال 60 بـه مدت یـکسال با برادر شهید نیاطبری مسئول آموزش ل 25 کربلا را به عهده گرفتند و بعد از آن در کنار برادر شهید طوسی به عنوان معاون اطلاعات محور در جبهه مشغول کار شدند. سرانجام در تاریخ 22/11/64 در فاو شربت شهادت را نوشید.


روحش شاد

 



 

نقش شهید در دفاع مقدس:

1- مسئول سازماندهی

 

2- مسئول عملیات و واحد آموزشی و تاکتیک

 


 


 

 

 

وصایای شهید:

پدر و مادر عزیزم از شما متشکرم به خاطر زحمات و محبتهایی که به من کرده‌اید. یک ذره احساس ناراحتی به خود راه ندهید و از این قبیل چیزها و یک نمونه خیلی روشن و زنده برای ما برادر شهید ارزنده عزیزمان آیت‌الله بهشتی بود که حجت را بر ما تمام کرده و امام عزیزمان هم خوب درباره ایشان سخن گفت.

 

۹۴/۰۴/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی